Regional-pl archive

Re: Dynamic kernel modules in NetBSD - Programista 5/2015 (36)

On 21.06.2015 16:37, Piotr Meyer wrote:
> On Sun, Jun 21, 2015 at 03:57:32PM +0200, Kamil Rytarowski wrote:
> [...]
>
> UVM jest chyba dość obszernie opisany[1], choć bez omawiania implementacji.
> W każdym razie ja bym chętnie przeczytał każdy artykuł, omawiający
> temat.

Sam chętnie poczytam, dorzucę ze swojej strony VFS. Próbowałęm portować
AdvFS na NetBSD i zatrzymałem się właśnie na VFS'ie. Gdy natrafiłem na
efekty uboczne w mechanizmach podsystemu pamięci wirtualnej, musiałem
zrobić krok wstecz i doszkolić się z niskopoziomowych mechanizmów.

> To wydaje się być bardzo fajnym tematem - dla ludzi chcących ułatwić
> sobie życie przy pisaniu sterowników. I chyba wyróżnia NetBSD na tle
> innych systemów.

Właśnie skłaniałem się do tych sterowników. Jest oczywiste, że na łamach
tej gazety nie napiszę pełnoprawnego sterownika do urządzenia - ale
jestem w stanie przekazać idee i podstawowe mechanizmy. Gdy ktoś to
wykorzysta, będzie mieć dobry punkt startowy.

Fajnym tematem byłby ten bare metalowy system... ale musiałbym napisać
drugą książkę do Miniksa...