Regional-pl archive

Re: Dynamic kernel modules in NetBSD - Programista 5/2015 (36)

On Sun, Jun 21, 2015 at 03:57:32PM +0200, Kamil Rytarowski wrote:
[...]

> Proszę o więcej szczegółów o jakich metodach i jakim zarządzaniu
> pamięcią mówimy. Bo to mogą być np.: alokacje wewnątrzkernelowe lub cały
> podsystem UVM?

UVM jest chyba dość obszernie opisany[1], choć bez omawiania implementacji.
W każdym razie ja bym chętnie przeczytał każdy artykuł, omawiający
temat.

> Mam w planach trzeci artykuł o RUMP (http://rumpkernel.org/). Jeszcze
> nie zdecydowałem w jakim zastosowaniu.. Rozważam wybór pomiędzy:
> - sterownikami w przestrzeni użytkownika,
> - systemami plików w przestrzeni użytkownika,

To wydaje się być bardzo fajnym tematem - dla ludzi chcących ułatwić
sobie życie przy pisaniu sterowników. I chyba wyróżnia NetBSD na tle
innych systemów.

1 - https://www.usenix.org/legacy/publications/library/proceedings/usenix99/full_papers/cranor/cranor.pdf

--
Piotr 'aniou' Meyer