Subject: Re: pkgsrc i =?iso-8859-2?Q?w=B3asn?=
To: Piotr Stolc <socrtp@soclab.eu.org>
From: Piotr Meyer <aniou@smutek.pl>
List: regional-pl
Date: 03/02/2004 15:50:21
On Tue, Mar 02, 2004 at 03:40:03PM +0100, Piotr Stolc wrote:
> hey!
> mam taki drobny problem z pkgsrc - otóż jest sobie jakiś program i chciałbym
> dodać do niego swoje własne opcje (CONFIGURE_ARGS) tudzież własne patche,
> na przykład exim, który nie ma skryptu configure, zaś w standardowych
> ustawieniach wyłączone są niektóre używane przeze mnie opcje).
>
> pytanie jest takie - czy da się to zrobić bez ingerecji w pliki w pkgsrc,
> być może dodając coś do /etc/mk.conf ?

W przypadku exima nie ma chyba takiej możliwości. Sporo pakietów pozwala
zdefiniowac co ma być zbudowane za pomocą różnych zmiennych dopisywanych
do mk.conf (apache2, mplayer, php) - inne pozwalają na zdefiniowanie
własnych opcji konfiguracyjnych uzytkownika (mam wrażenie, że taki już
widziałem, ale nie pamiętam, który). Fajnie byłoby, gdybyś poprawił ten
Makefile tak, aby pozwalał warunkowo włączyć interesujące Cię rzeczy a
potem wysłał to opiekunowi portu czy wypełnił stosowny bug-report. Jeśli
ta droga będzie zgrzytać, to zawsze istnieje WIP (work-in-progress),
projekt mający na celu ożywienie nieco pkgsrc. Strona projektu to:
http://pkgsrc-wip.sourceforge.net/

Pozdrawiam,
--
Piotr 'aniou' Meyer