Subject: Re: polskie znaki w konsoli
To: None <regional-pl@NetBSD.org>
From: =?ISO-8859-2?Q?Bartosz_Ku=BCma?= <bartosz@atom.eu.org>
List: regional-pl
Date: 05/27/2003 14:23:06
A ja uzywam fontu 8x8 i konsoli 80x50 (za wyjatkiej ttyE0, ktorej nie
uzywam wcale) - wiecej widac, choc literki sa kwadratowe, a nie podluzne
(co moze niektorym przeszkadzac). Font znalazlem, chyba, gdzies na
stronie D. Szymanskiego ale wrzuce go do siebie na ftp, bo oryginalnego
zrodla nie pamietam.
ftp://ftp.atom.eu.org/pub/trash/lat2.808

Nie wymaga zadnego latania jadra i rekompilacji. Dla 1.6 i 1.6.1 dziala
na pewno, nie wiem jak wczesniejsze wersje.

Mapa klawiatury jest juz w systemie, skopiowac font do
/usr/share/wscons/fonts, do /etc/wscons.conf dodac ponizsze linie:

font    iso     -       8       iso     /usr/share/wscons/fonts/lat2.808

screen  1       80x50   vt100
screen  2       80x50   vt100
screen  3       80x50   vt100

mapfile /usr/share/wscons/keymaps/pckbd.pl.iso8859-2

Resecik i juz. Ale nie ma rozy bez kolcow: znalazlem karte ATI na ktorej
widac literki tylko do polowy :(.

Pozdrawiam, Bartosz Kuzma.