Subject: Re: =?iso-8859-2?Q?Nov=FD_u=BEivatel?=
To: Tux <ltux@post.cz>
From: Pavel Cahyna <pcah8322@artax.karlin.mff.cuni.cz>
List: regional-cs
Date: 12/23/2004 15:32:18
Dobry den,

> Teď k těm otázkám :
> - V portech jsem našel Midnight Commander. Je v konzoli stejně funkční
> jako na Linuxu (tzn. funguje CTRL+O,...)

predpokladam ze myslite pkgsrc... Doporucuju spise mc z experimentalniho
pkgsrc-wip (pkgsrc-wip.sourceforge.net). To mc co je v oficialnim pkgsrc
bylo hrozne stare naposled co jsem se dival. U me Ctrl-O prepne na
textovou obrazovku kde vidim vystup ze zadanych prikazu, ale prikazova
radka se neobjevi. Pouzivam ksh jako shell, mc mozna bude fungovat lepe s
bashem (cili podle me to neni otazka OS, ale shellu), nicmene nezkousel
jsem, takto mi to staci.

> - Jaký je v NetBSD firewall?

IPFilter, v pkgsrc je pf z OpenBSD (security/pflkm).

> - Jak je na tom NetBSD s podporou češtiny (co jsem zjistil z NetBSD.cz,
> zak spíš nic moc)?

V X11 celkem bez problemu (psani cestiny do GTK 2 aplikaci a mozilly).
Ale neni pokud vim ceske trideni textu (LC_COLLATE). V konzoli to
asi bude horsi, ale tam jsem cestinu nikdy nepotreboval ani v Linuxu,
takze nevim.

> Windows, Linux, FreeBSD a .... to je všechno :( Přesto jsem na internetu
> našel i ovladače NetBSD, které (jestli jsem to správně pochopil), jsou
> přepis z FreeBSD, ale sám autor přiznával, že je to spíš takový
> "hnusný" hack

Rekl bych ze pokud Vam staci zakladni funkcnost (bez 3D akcelerace) tak
ten driver co je v XFree86 by mel stacit (ale sam mam ATI, takze si nejsem
jist). Ten ovladac co je na strankach Nvidia je podle mych informaci
potreba jen na 3D akceleraci a mozna jeste na nejake pokrocilejsi ficury
tech karet. Driver z Xfree86 jsem kdysi davno pouzival v Linuxu na stroji
kde byla Nvidia grafarna a fungoval, takze nevidim duvod, proc by nemel v
NetBSD.

> - Existuje pro NetBSD X.org?

Ano, ale nezkousel jsem.

S pozdravem	Pavel Cahyna