Subject: Re: drobne postrehy - 2.0rc5 amd64
To: netbsd <netbsd@eq.cz>
From: Pavel Cahyna <pcah8322@artax.karlin.mff.cuni.cz>
List: regional-cs
Date: 12/10/2004 20:10:43
> Zkousel jsem to jen 2x (se stejnym vysledkem), trva to trosku dlouho :-)
> Je tedy vadny disk?

Rekl bych ze se chova nekorektne, asi to neni vada ale zamer jeho tvurcu,
ze ignoruje prikaz na zapsani writeback cache (muj dohad). Slysel jsem ze
to nektere disky delaji, aby dosahly lepsiho vykonu ve Windowsich
benchmarkach (protoze je NTFS zurnalovaci, pri zapisu do zurnalu NT daji
prikaz pro zapis chache, aby byla data v definovanem stavu jinak je
zurnalovani na nic. Coz samozrejme zpomaluje (musi se naseekovat k
zurnalu a zase zpatky).).

Byt Vami tak tu write-back cache vypnu a necham to byt. Zda se mi totiz,
ze pokud je zapnuta, tak ty zaruky konzistence dat ktere poskytuji
softdeps ci defaultni rezim neplati. A to ani v pripade, ze by disk
implementoval prikaz pro vyprazdneni cache zcela korektne. Z (rychleho,
pravda) cteni zdrojaku pro ovladac IDE disku to totiz vypada, ze NetBSD
tento prikaz stejne provede jen pri odmountovani filesystemu, nikoli v
beznem provozu, takze i kdyz se fiesystem snazi peclive usporadat zapisy
tak, aby byla data stale konzistentni, disk si to stejne preusporada jak
chce.

(Toto mi prijde jako chyba. Mohl by to nekdo zasveceny potvrdit ci
vyvratit?)

Pavel Cahyna