Subject: Re: pkgsrc, ipf, 2.0, ftp.cz.netbsd.org, lfs, quota
To: Jaromir Dolecek <jdolecek@NetBSD.org>
From: Pavel Cahyna <pcah8322@artax.karlin.mff.cuni.cz>
List: regional-cs
Date: 12/04/2004 22:17:29

> Zakladni vyhoda pkg_views je v tom, ze je mozne mit na systemu
> nainstalovanych vice ruznych verzi baliku a mohou byt pouzivany
> dalsimi baliky nezavisle na sobe.

O pkg_views jsem diskutoval pred nejakou dobou s jejich autorem, zacalo to
tedy tim ze jsem nadaval na to, jak jsou v pkgsrc reseny sdilene knihovny,
a on byl presvedcen, ze tyto problemy idealne resi prave pkg_views. Zda
se, ze to "reseni" vypada tak, ze kdyz chci nainstalovat novou verzi
nejake knihovny, tak se udela dalsi pkg_view, tedy se novejsi verze
nainstaluje, starsi tam ale zustane, a vsechen software ktery pouziva tu
starsi ji bude pouzivat nadale, novejsi software bude pouzivat tu novejsi.
Zminene "reseni" mi prijde zoufale, je schopno pouze na prvni pohled skryt
problemy se sdilenymi knihovnami, ovsem za cenu toho, ze za chvili budete
mit na disku spoustu verzi teze knihovny (tim padem i v pameti), cili
knihovny budou sdilene jen na papire, a navic nebude mozne napr. opravit
bezpectnostni chybu v knihovne tim ze ji upgraduju, protoze vsechny
doposud pouzivane programy budou porad pouzivat tu chybovou. Zmineny
system nema vubec zadne vyhody vuci statickemu linkovani, je jen
slozitejsi, pomalejsi a zabira vic mista.

Jinak si tedy myslim ze pkg_views muze byt docela dobra myslenka, obcas je
treba mit nainstalovano vice verzi nejakeho softwaru, ale pro knihovny
rozhodne NE.

Pavel Cahyna