Subject: Re: drobne postrehy - 2.0rc5 amd64
To: netbsd <netbsd@eq.cz>
From: Pavel Cahyna <pcah8322@artax.karlin.mff.cuni.cz>
List: regional-cs
Date: 12/04/2004 08:46:01

> tak to je asi necim jinym. chtel jsem udelat update na 2-0-RELEASE,
> proto jsem stahnul
> ftp://ftp.fr.netbsd.org/pub/NetBSD/NetBSD-release-2-0/tar_files/src/* a
> rozbalil. nejdriv jsem rozbaloval baliky po jedmon, ale to by trvalo moc
> dlouho, takze jsem jedno rozbalovani v pulce prerusil (CTRL-c) a chtel
> jsem smazat vznikly adresar src, ze to rozbalim jednim prikazem najednou
> vsecko. 'rm -rf' trvalo ale vecne, 'du' take, proto jsem oddil
> premontoval ro a spustil 'fsck -f -y'. nasel spoustu chyb. hned jsem ho
> [...]

Nevim zda premountovani ro znamena ze by pak filesystem mel byt
konzistentni. Jednou jsem natrazil na nasledujici problem: chtel jsem
otestovat neco v IPFilteru o cem jsem predpokladal ze nejspis zpusobi
kernel panic. Chtel jsem si usetrit fsck a pripadnou ztratu dat (pouzivam
async mountovani), i remountoval jsem pred svym pokusem / read-only. Pak
jsem provedl ten test, ktery skutecne jadro shodil. Po restartu se fsck
nespustil s tim ze filesystem je cisty, ovsem vzapeti jadro spadlo kvuli
nekonzistenci filesystemu. Musel jsem nabootovat do single-user a dat fsck
-f, ktery nasel nejake chyby a pak to bylo v poradku. Takze mi pripada ze
po remount ro nedojde k okamzitemu zapsani vsech dat na filesystem, jak by
clovek cekal. (Coz mi prijde jako chyba, byt je fakt, ze v manualu nikde
neni napsano ze to funguje tak jak by clovek cekal.)

Pavel Cahyna