Subject: Re: /tmp full i co dalej
To: None <books@medianet.pl>
From: Piotr Meyer <aniou@smutek.pl>
List: regional-pl
Date: 10/22/2006 08:40:37
On Sun, Oct 22, 2006 at 07:05:43AM +0200, Centrum Monitorowania Rzeczywistości wrote:

> Chciałybym, by pg_dump na czas backupu korzystał z większego /tmp,
> niestety w podręczniku programu nie widzę odpowiedniej opcji.
> Wydaje mi się, że gdzieś istniała zmienna systemowa w rodzaju
> TMP/TEMP (w DOSie?;), ale

Tzn. wygląda to tak: pg_dump wypycha to, co pobrał z bazy na tzw.
wyjście standardowe - czyli jak chcesz przekierować to do /var/tmp
to musisz odszukać coś w stylu pg_dump > /tmp/backup.sql i sobie
to zamienić. Zakładam, że do zrzucania bazy danych masz znacznie
większy skrypt, który robi jeszcze parę innych rzeczy, wtedy może
pójdź taką drogą:

- zdefiniuj zmienne TMP i TEMP (zauważyłem, że autorzy skryptów
korzystają czasem z tej a czasem z drugiej wersji), możesz to
zrobić np dopisując je crontaba, przed samym wywołaniem skryptu,
np. spróbować, po wywołaniu crontab -e dopisać do innych zmiennych
środowiskowych:

TMP=/var/tmp
TEMP=/var/tmp

Część skryptów potrafi skorzystać ze zmiennej środowiskowej - o ile
jest ustawiona. Jeśli nie, wtedy bierze swoje wartości domyślne.

- zajrzyj do skryptu - jeśli nawet nie jest napisany aż tak ładnie,
by korzystać ze zmiennych środowiskowych, wtedy gdzieś na początku
powinien mieć jakąś zmienną wskazującą na katalog tymczasowy, tam
wystarczy zamienić '/tmp' na '/var/tmp'

Ewentualnie skrypt może być pisany mniej ładnie i mieć to pozaszywane
w różnych miejscach "na sztywno" - wtedy nie ma siły, trzeba grzebać.

--
Piotr 'aniou' Meyer