Subject: /tmp full i co dalej
To: None <regional-pl@netbsd.org>
From: =?ISO-8859-2?Q?Centrum_Monitorowania_Rzeczywisto=B6ci?= <pmatusz@elartnet.pl>
List: regional-pl
Date: 10/22/2006 07:05:43
Witam!

Jak to się mówi, "mam mały problem".

# ls -l / | grep tmp
drwxrwxrwt  18 root  wheel     3584 Oct 22 06:36 tmp

Czyli katalog /tmp mam na /, ale jest to dość mała partycja:

# df -h | grep '\/$'
/dev/wd0a     474M     338M      112M    75%    /

Mała, ale wystarczająca... Za wyjątkiem jednej sytuacji - odpalanego
z crona backupu baz danych. Oto co się wtedy pokazuje w logu:

Oct 22 05:05:28 dawn /netbsd: uid 0, pid 10036, command pg_dump, on
/: file system full

A tymczasem mam fajną, puszystą niczym posłanka Beger partycję z
/var:

# df -h | grep var
/dev/wd0e      16G     9.0G      5.7G    61%    /var

Na dodatek tam tez jest podkatalog tmp:

# ls -l /var | grep tmp
drwxrwxrwt  29 root      wheel      2560 Oct 22 06:13 tmp

Chciałybym, by pg_dump na czas backupu korzystał z większego /tmp,
niestety w podręczniku programu nie widzę odpowiedniej opcji.
Wydaje mi się, że gdzieś istniała zmienna systemowa w rodzaju
TMP/TEMP (w DOSie?;), ale

# set | grep -i 't[e]*mp'
#

czyli w moim sh tego nie ma zdefiniowanego, nie widzę również przy
pobieżnym przeszukaniu `man sh`.

I teraz, chciałbym na czas backupu mieć dla pg_dump, albo w ogóle dla
całego skryptu robiącego backup dostępny większy katalog tymczasowy.
Ale oczywiście bez zabaw z repartycjonowaniem dysku.
Na razie wykombinowałem coś w tę stronę:

# mount_null -o union /var/tmp /tmp

co daje:

# df -h | grep tmp
/var/tmp       16G     9.0G      5.7G    61%    /tmp

i jednocześnie widoczne są pliki znajdujące się w "starym" /tmp, w
rodzaju mysql.sock
Ale nie jest to najbezpieczniejsze ani najelegantsze wyjście.
Liczę zatem na Wasze pomysły w tym względzie! Co robić, co robić!? ;)

Pozdrawiam niezwykle,
Piotr "kocio" Świtecki