Subject: Re: netbsd squid
To: None <regional-pl@netbsd.org>
From: Piotr Stolc <socrtp@soclab.eu.org>
List: regional-pl
Date: 11/16/2004 02:08:45
On Mon, Nov 15, 2004 at 08:34:14AM +0000, jasiu wrote:
> Jak wam się sprawuje squid na tym systemie, może jakieś wskazówki
> związane z optymalizacją?
>
> odpaliłem to na diskd ipf-transparent, partycje ffsv2 (dyski niestety
> ide) działa ale mogłoby działać szybciej.
>
> czekam na wasze opinie.

nie narzekałem chociaż pewnie dało się to zrobić lepiej ;)
osobny filesystem dla katalogu squida, ffs z opcjami softdep i noatime,
optymalizacja dla szybkości a nie objętości (tunefs) i jeszcze średnia ilość
plików w katalogu zgrana z ilością zakładanych przez squida plików (też
tunefs).

w domu mam squida na NetBSD 1.6 i lfsie i chodzi ładnie, acz obciążenie
nieduże. z lfsem miałem sporo problemów i nigdzie indziej nie używam.

dalej - możesz potunować trochę parametry jądra, odsyłam do dokumentacji na
stronie netbsd.org. squida też trochę trzeba bo jak zacznie swapować to jest
koniec ;) chociaz czegokolwiek bym nie zrobił i tak mu się zdarzało.

--

s.