Subject: Re: polskie znaki i Xy
To: Piotr Stolc <socrtp@soclab.eu.org>
From: Piotr Meyer <aniou@smutek.pl>
List: regional-pl
Date: 04/07/2004 15:13:00
On Wed, Apr 07, 2004 at 02:52:34PM +0200, Piotr Stolc wrote:
> hey!
> mam taki problem - pod Xami (4.3, NetBSD 1.6ZK) nie chca mi dzialac polskie
> fonty na terminalu (rxvt), z kolei w operze, firefoxie czy psi dzialaja bez
> problemu (chodzi o input, wyswietlanie jest ok i na rxvt).
> macie moze pomysl w jaki sposob da sie rozwiazac ten problem?
> zdaje sie ze programy w ktorych dzialaja polskie litery korzystaja z
> unicode, natomiast rxvt nie. kiedy przemapuje klawisze xmodmapem to pod rxvt
> mozna pisac z polskimi znakami, z kolei przestaja one chodzic w innych
> [...]

A zrób eksperyment: uruchom sobie Xy (bez zabaw xmodmapem), potem wywołaj
terminal (ja akurat korzystam z xterma), potem ustaw sobie polskie
locales (np. export LANG=pl_PL.ISO8859-2 - jeśli używasz basha albo
setenv - jeśli csh) i wydaj polecenie rxvt (wszystko w terminalu).
A potem zobacz, czy możesz w nowootwartym terminalu pisac z pliterkami.

Jeśli korzystasz z basha, to zadbaj o odpowiedni .inputrc, np. coś
w tym stylu:
set meta-flag on
set convert-meta off
set output-meta on