Subject: polskie znaki i Xy
To: None <regional-pl@netbsd.org>
From: Piotr Stolc <socrtp@soclab.eu.org>
List: regional-pl
Date: 04/07/2004 14:52:34
hey!
mam taki problem - pod Xami (4.3, NetBSD 1.6ZK) nie chca mi dzialac polskie
fonty na terminalu (rxvt), z kolei w operze, firefoxie czy psi dzialaja bez
problemu (chodzi o input, wyswietlanie jest ok i na rxvt).
macie moze pomysl w jaki sposob da sie rozwiazac ten problem?
zdaje sie ze programy w ktorych dzialaja polskie litery korzystaja z
unicode, natomiast rxvt nie. kiedy przemapuje klawisze xmodmapem to pod rxvt
mozna pisac z polskimi znakami, z kolei przestaja one chodzic w innych
programach (pojawiaja sie znaki iso8859-1 odpowiadajace odpowiednim kodom).

fragment XF86Config dotyczacy klawiatury:
Section "InputDevice"

    Identifier  "Keyboard1"
    Driver      "Keyboard"

    Option "AutoRepeat" "500 30"

    Option "XkbRules"   "xfree86"
    Option "XkbModel"   "pc105"
    Option "XkbLayout"  "pl"

EndSection

przy okazji, pomimo wpisu AutoRepeat nie zmienia ustawien :(

--

s.