Subject: Re: NetBSD in Nederland
To: Douwe Kiela <virtus@wanadoo.nl>
From: Daniel de Kok <blowgish@freeshell.org>
List: regional-nl
Date: 06/17/2003 10:48:05
On Tue, Jun 17, 2003 at 02:17:21PM +0200, Douwe Kiela wrote:
> Op zich is het een goed idee om NetBSD iets meer te promoten, maar wie gaat
> dat doen? Wie zou dat willen financieren? Is er genoeg animo of staan er
> een paar NetBSD mensen in een hoekje met een paar stickers en T-shirts
> en voor de rest niets?

Zelf heb ik daar weinig zicht op; ik denk dat het al geen slecht idee
is om gewoon op plekken te zijn met CD's. Ik denk niet dat het doel
is zoveel mogelijk mensen te bereiken, maar vooral mensen met al wat
*nix kennis e.d. Ik vrees dat het in eerste instantie toch uit onze
eigen zak moet komen, of je moet gewoon een lage prijs voor CD's vragen.
Plaatsen op een beurs valt misschien met gebruikersgroepen e.d. te
regelen?

> Over het vertalen.. ik vind dat er van de website erg weinig in het
> Nederlands online staat,

Klopt, alleen de 1.6.1 release announcement en 2 andere pagina's geloof
ik... Maar iedereen is natuurlijk welkom om mee te helpen...;)

> en, zoals jij het noemt 'het handboek' zou inderdaad ook
> wel handig om het te vertalen, wie is hiermee bezig?

Ik, als iemand hoofdstukken wil vertalen is het verstandig om even
contact met mij op te nemen, dan kunnen de hoofdstukken verdeeld
worden, etc. De status is te zien op http://blowgish.freeshell.org/netbsd,
ook staat daar een HTML snapshot.

> is is er veel meer interesse in het vertalen, ik zal het waarschijnlijk
> in het Nederlands

Dat zou heel erg gaaf zijn!

Grtz,
Daniel