Subject: Re: NetBSD in Nederland
To: Daniel de Kok <blowgish@freeshell.org>
From: Douwe Kiela <virtus@wanadoo.nl>
List: regional-nl
Date: 06/17/2003 14:17:21
Daniel de Kok wrote:

>Hallo Allen,

Hallo,

>Toch hoop ik dat er de komende tijd meer op NetBSD gebied in Nederland
>gaat gebeuren. Met name interessant zijn denk ik een Nederlandstalige
>vertaling van de website en het handboek (aan de vertaling van het
>handboek wordt al gewerkt) en te kijken of er NetBSD presentie kan zijn
>op bijvoorbeeld de HCC Dagen (van het OpenBSD team was Wim Vandeputte
>bijvoorbeeld duidelijk aanwezig op de HCC dagen in 2001 met CD's en
>posters). Wat vinden julie? Moeten we bezig gaan met nl NetBSD
>promo en in welke vorm?

Op zich is het een goed idee om NetBSD iets meer te promoten, maar wie gaat
dat doen? Wie zou dat willen financieren? Is er genoeg animo of staan er
een paar NetBSD mensen in een hoekje met een paar stickers en T-shirts
en voor de rest niets?

Over het vertalen.. ik vind dat er van de website erg weinig in het
Nederlands
online staat, en, zoals jij het noemt 'het handboek' zou inderdaad ook
wel handig
om het te vertalen, wie is hiermee bezig?
Ik heb de laatste tijd met David Laight over sysinst gepraat, de taal
ondersteuning
wordt uitgebreider en dynamischer. Voorheen moest je je sysinst compilen
in de
taal die je zou willen - niemand die het gebruikt dus. Maar als het
eenmaal dynamisch
is is er veel meer interesse in het vertalen, ik zal het waarschijnlijk
in het Nederlands
vertalen.

Groeten,
Douwe