Subject: Re: Hallo daar!
To: Peter Bex <Peter.Bex@student.kun.nl>
From: Douwe Kiela <virtus@wanadoo.nl>
List: regional-nl
Date: 06/03/2003 15:39:20
Hoi Peter,
Kijk! Dit zijn de mensen waar je veel meer aan hebt bij een
besturingssysteem als NetBSD..
Kan je niet even een HowTo schrijven over 'een NIC device driver maken'
ofzo? ;-)

Hoe ik bij NetBSD kwam:
Ik ben begonnen met SuSE en na een tijdje op Slackware door gegaan.. Ik kom
uit de pure hacker scene en kreeg daar dus regelmatig te horen dat het veel
cooler is om FreeBSD te gebruiken, dus.. na lang puzzelen kon ik mijn weg
vinden op FreeBSD.. en toen kreeg ik interesse in NetBSD. Vooral pkgsrc
sprak me aan, en dat het niet zo'n hype is, zoals FreeBSD en OpenBSD wel min
of meer zijn. De laatste tijd ben ik actiever bezig in NetBSD.. Ik heb was
code geschreven voor curses: /usr/src/lib/libcurses/addchnstr.c (en ik ben
aan het wachten tot jdc@ mijn nieuwe patch ook commit
(/usr/src/lib/libcurses/insstr.c). Verder ben ik pkgsrc-wip commiter en heb
ik een aantal pkg's in pkgsrc die ik zelf heb geprogrammeerd.

Groeten,
Douwe
http://virtus.ath.cx