Subject: Re: Hallo daar!
To: NetBSD regional - NL <regional-nl@NetBSD.org>
From: Peter Bex <Peter.Bex@student.kun.nl>
List: regional-nl
Date: 06/03/2003 13:29:37
--IJpNTDwzlM2Ie8A6

On Tue, Jun 03, 2003 at 01:31:32PM +0200, Douwe Kiela wrote:
> Voor zover ik weet is NetBSD erg klein in Nederland.. en dat vind ik op=
=20
> zich niet eens zo'n slechte zaak.. Wordt je ook niet overspoeld met=20
> newbies die geen kennis van zaken hebben.

Mooi gesproken. :D
Maar aan de andere kant heb je ook mensen die _wel_ goede software kunnen
waarderen, maar die nooit gehoord hebben van NetBSD, denk ik zo.

Ik zelf ben bij NetBSD gekomen omdat ik na Linux geprobeerd te hebben
eens een `echte' Unix wilde zonder die happy speeltjes als een color-ls
per default, of allerlei akelige grafische front-ends ;)
Ik heb toen de websites van zo ongeveer alle gratis Unix-like OSen bezocht
en NetBSD zag er het meest serieus uit.
#exclude <blowfish, Pinguin, splash-screen etc> zegmaar.

Achteraf ben ik NetBSD meer en meer gaan waarderen om de dingen die het
eigenlijk ECHT als voordeel heeft, zoals een ontzettend mooie codebase,
een hechte community (in ieder geval een stuk hechter dan Linux, waar ieder=
een
maar wat aanmoddert), de academische manier van beslissingen maken met
betrekking tot het systeem en natuurlijk pkgsrc.

Toen ik een driver heb moeten maken voor mijn netwerkkaart (anders was ik nu
disconnected, dus het moest wel ;) ) heb ik ook naar Linux drivers gekeken
en de beslissing gemaakt nooit meer iets met Linux te maken te willen hebbe=
n.
Dat zo'n crappy code wordt toegelaten in een OS is gewoon triest...
(laten we het even niet over Windows hebben ;) )

Groeten,
Peter
--=20
http://www.student.kun.nl/peter.bex
--
"The process of preparing programs for a digital computer
 is especially attractive, not only because it can be economically

--IJpNTDwzlM2Ie8A6

--IJpNTDwzlM2Ie8A6--