Subject: NetBSD op toshiba 1800-400
To: None <regional-nl@netbsd.org>
From: Henk Wichers <henk@wichers.info>
List: regional-nl
Date: 05/31/2003 14:52:55
Ik heb best wel een probleem laptop.
Namelijk een toshiba 1800-400.
Ik draai hierop op dit moment vector linux..
De apm werkt met de 2.4.20 kernel niet goed. (APM 1.2)
De laptop heeft ook ACPI support , maar de kernel zegt van niet.
Het afsluiten gaat prima, maar het rebooten , ho maar.
Ook de slaapstand werkt niet.
Als ik op de accu draai , dan geeft /proc/apm de eerste tijd een
redelijke tijd weer. Totdat er 25 minuten voorbij strijken, dan geeft
die opeens 4 minuten weer.
Mischien is dit te wijten aan de hwclock?
De laptop scheidt er naar 30 minuten echt mee uit.
Ik heb met wmtuxtime wel goede instellingen ingegeven.
Omdat ik het o.a. niet leuk vind dat mijn (portable) laptop met wireless
kaartje, wel steeds aangesloten moet worden op het lichtnet.
Vraag ik me af of iemand soortgelijke ervaringen heeft.
En dan rijst de vraag of de apm support voor crappy biosen onder *BSD
beter is?
NetBSD 1.6.1 of FreeBSD 5.0 kan ik niet zonder meer installeren, omdat
de kernel met agp support segfaults.
chipset Ali M1632 , met trident CyberbladeA1d

Iemand met een goed idee ?