Subject: Re: Nekolik otazek
To: Michal Koudelka <mithrandir1984cz@centrum.cz>
From: Lubomir Sedlacik <salo@Xtrmntr.org>
List: regional-cs
Date: 08/23/2005 12:47:50
--0QFb0wBpEddLcDHQ

On Mon, Aug 22, 2005 at 11:33:39PM +0200, Michal Koudelka wrote:
> * Jak dostat do NetBSD javu? Cetl sem cosi o linux emulaci, ale
> nepodarilo se mi ji nijak nainstalovat. Je to nejak pres pkg_src?

ano, denne pouzivam javu od Sunu, konkretne Sun's Java(tm) 2 Runtime
Environment 1.5.0 (sun-jre15-5.0.2), pkgsrc/lang/sun-jre15.
k dispozicii je tiez jdk a starsie verzie, taktiez alternativne vm
(s tymi skusenosti nemam).

k prevadzkovaniu binarnych releasov javy je nutne mat zakompilovanu
podporu COMPAT_LINUX (obsiahnute v GENERIC kerneli) a nainstalovane
baliky suse91_* (zavislosti vyriesi pkgsrc samotne).

v blizkej buducnosti by malo byt mozne prevadzkovat javu nativne, je
vsak nutne doriesit posledne kroky tykajuce sa licencie od Sunu.

> * Na ftp.netbsd.org jsem nasel i386 repository jen pro NetBSD-2.0,
> pouzivam 2.0.2, pri instalaci balicku dostavam hlasku OS mismatch, ale
> vse se nainstaluje, zatim sem nenarazil na problem, ale pro jistotu,
> je to koser? :)

je to neskodne varovanie.

> * Umi NetBSD consoli pres framebuffer? Staci VESA.

nie, NetBSD nepouziva framebuffer v linuxovom slova zmysle.

mozete skusit pouzit VGA_RASTERCONSOLE, pripadne alternativny font, vid
wscons.conf(5).

  http://www.netbsd.org/guide/en/chap-cons.html

> * Lze primountovat xfs oddil?

nie.