Subject: Re: veriexec s X v seclevelu 2
To: Pavel Cahyna <pavel.cahyna@st.mff.cuni.cz>
From: rudolf <netbsd@eq.cz>
List: regional-cs
Date: 01/13/2005 13:33:19
Pavel Cahyna wrote:
> Ostatne k cemu by bylo dobre mit securelevel = 2 a pritom povolit primy
> pristup k hardwaru? Graficke karty maji (obvykle) DMA. Staci jim rict aby
> udelaly DMA na libovolne misto v pameti jadra a tim prepsat libovolnou
> promennou. Cely securelevel a verified exec je pak nanic. Z tohoto pohledu
> je nebezpecny i aperture driver - neb povoluje pristup ke grafarne na
> libovolnem securelevelu.

Jasne, mate pravdu, nejak mi to nedoslo :)

> Pokud chcete doufat ze toho zadny hacker nebude schopen vyuzit, mozna by
> nejaka graficka karta a jeji ovladac v XFree86 podporovaly ovladani bez
> pouziti I/O portu. Co mate ted za kartu?

Je to Nvidia FX 5200. Asi by to bylo spravne, pouzivat na desktopu
seclevel 2 s veriexecem atd., pokud se clovek pripojuje na server, ale
je pravda, ze na tom desktopu zase nebezi zadne sluzby a kdyz clovek
nepracuje pod rootem, nic noveho se neinstaluje, instalovany soft
neobsahuje zname chyby, seclevel 1, veriexec, ruzne append a immutable
flags apod., tak by to snad melo byt ok. Jen jsem zkousel z toho dostat
maximum :)

Ok, diky.

r.