Subject: Re: drobne postrehy - 2.0rc5 amd64
To: netbsd <netbsd@eq.cz>
From: Jaromir Dolecek <jdolecek@NetBSD.org>
List: regional-cs
Date: 12/03/2004 18:29:35
netbsd wrote:

> [...]
> proto jsem stahnul
> ftp://ftp.fr.netbsd.org/pub/NetBSD/NetBSD-release-2-0/tar_files/src/* a
> rozbalil. nejdriv jsem rozbaloval baliky po jedmon, ale to by trvalo moc
> dlouho, takze jsem jedno rozbalovani v pulce prerusil (CTRL-c) a chtel
> jsem smazat vznikly adresar src, ze to rozbalim jednim prikazem najednou
> vsecko. 'rm -rf' trvalo ale vecne, 'du' take, proto jsem oddil
> premontoval ro a spustil 'fsck -f -y'. nasel spoustu chyb. hned jsem ho
> na zkousku pustil znovu a zase neco opravoval. je to normalni?

fsck -f _vzdycky_ provede kompletni fsck filesystemu - od toho
je ten option. Pokud chcete fsck  provest jen pokud je filesystem
dirty, tak se to spousti bez -f.

> pak jsem rozbaleny adresar src presunul do /usr na jiny oddil, ktery
> jsem ale predtim neopravoval fsck, proto nevim, jak na tom byl. 'cvs
> update -rnetbsd-2-0-RELEASE' nad tim /usr/src ale vykonalo restart
> systemu => poskozeny filesystem na oddile pro /usr.

Muzete poslat /etc/fstab?

Pokud je FS na oddile poskozen a neprosel pres fsck, tak samozrejme
jeho pouzivani muze zpusobit (nebo spise: drive nebo pozdeji
zpusobi) pad systemu.

> chtel bych to vsecko vyzkouset na 'stabilnim' vydani, jestli to bude
> porad zlobit. nemuze to byt tim, ze disk je sata, wd raptor (10k
> otacek), pripojeny na radic 'Silicon Image SATALink 3114'?

Nemyslim, ze by tohle byl ten problem.

Jaromir
--
Jaromir Dolecek <jdolecek@NetBSD.org>            http://www.NetBSD.cz/
-=- We can walk our road together if our goals are all the same;     -=-