Subject: Re: financovani vyvoje NetBSD
To: Pavel Cahyna <pavel.cahyna@st.ms.mff.cuni.cz>
From: Jaromir Dolecek <jdolecek@NetBSD.org>
List: regional-cs
Date: 05/05/2004 17:03:17
Pavel Cahyna wrote:
> kdyz sitovy kod z 4.4BSD neni IMHO prilis kvalitni (netvrdim ze v Linuxu
> je...). Jednou vyhodou by mohla byt BSD license, ale to taky neni

Podle jakeho meritka 'neni kvalitni' ? Sitovy stack je i na 10GB/s
sitich limitovan jen propustnosti HW sbernice, nikoli primarne
CPU. Podporuje HW cksum offloading, podporuje zero-copy-transmit.

Struktury mbuf jsou sice mirne narocnejsi na pouziti CPU nez jine
struktury, ale optimalizuji spotrebu pameti, coz kvuli TLB missum
je naprosto primarni i v modernich architekturach s 'rychlou' RAM.

> Ani penize nejsou zarukou, ze se najde nekdo, kdo pozadovane vlastnosti
> skutecne implementuje.  Uz nejakou dobu jsou vypsane odmeny
> na funkcni 3D akceleraci v XFree86 na NetBSD a zatim se o ne pokud vim
> nikdo neprihlasil. To neni jediny pripad. Zrejme je vyvojaru malo.

Problem je spis v tom, ze clovek, ktery vyhlasil bounty na 3D podporu
pro NetBSD, se uz dale neozval. Zabyval jsem se timhle chvili a dotaz
na toho cloveka je bez odpovedi nyni uz asi rok.

Mimochodem, v -current s XFree 4.4 uz je zakladni podpora DRI
hotova, je potreba jen odtestovat jednotlive DRI ovladace. Prozatim
je otestovan jen DRI ovladac pro karty Matrox, IIRC.

> (trochu Off-Topic - nejlepsi zacatek by bylo vylepsit sysinst. Myslim,
> ze ten priserny program musel hodne potencialnich uzivatelu (a tim i
> vyvojaru) odradit.)

Sysinst by potreboval dusledne protestovani a odladeni, o tom zadna.

J.
--
Jaromir Dolecek <jdolecek@NetBSD.org>            http://www.NetBSD.cz/
-=- We should be mindful of the potential goal, but as the Buddhist -=-